261.GRAĆ CZY NIE GRAĆ

Są Muminki. Co prawda tylko na pudełku, ale to już przecież wystarczy, żeby się zakochać. Tam w środku jest Bobek – ten złośliwy typek, który baaardzo lubi wszystkim psuć szyki.
Jest czekolada (zdrowsza, bo z owocami – są przecież jagody i truskawki).
Jest nietypowa kostka – zamknięta w śmiesznym urządzeniu, które trzeba przycisnąć z całych sił – czasem są z tym problemy, ale gdy odpowiednio daleko wysunie się język, to można sobie poradzić.
Jest element losowy i element „na myślenie” - to prosta gra, oparta ciut ciut o mechanikę memo. Rozrzucamy na stole czekoladki, owocami do dołu i kostka mówi nam, czego szukamy – jagody, czy truskawki. Jeśli trafimy, to czekoladka jest nasza, jeśli nie – wiadomo, próbujemy dalej. Jeśli w czekoladce kryje się Bobek – zabiera nam jedną z już zgromadzonych czekoladek i oddala się śmiejąc się wrednie pod wąsem.
Jest szansa na wygranie z mamą – ten błysk w oku, ta radość, gdy przelicza się zebrane czekoladki i jest więcej, niż po przeciwnej stronie stołu, duma z siebie! (a ja nie udaję, nie poddaję się, nie chachmęcę, by podbudować ego mojego Dziecka - naprawdę jestem słaba w grach pamięciowych!!!)
Muminki Choco – zwróciłam na nią uwagę, szukając Muminkowych gadżetów. W Tactic jest ich kilka – puzzle, memo, lotto… (ja ostrzę sobie zęby jeszcze na Muminki na Rivierze!). Nie jest tajemnicą, że opakowanie sprzedaje produkt. A opakowanie muminkowe – nie trzeba więcej dodawać. I można by pod muminkowym futrem ukryć wszystko – także coś, co nie działa, nie bawi, nie cieszy. Ale plus dla Tactica za to, że postawił na sprawdzone, dobre formuły – domino, chińczyk, kręgle i upiększył je, podkolorował, uatrakcyjnił.
Co odróżnia dobrą grę od złej? Grafika, mechanika, regrywalność, tematyka, innowacyjność?Wszystko po trochu, ale przede wszystkim jedna bardzo prosta rzecz - to, że chce się w nią grać. W Muminki Choco Majka chce, choć teraz akurat jest na Bobka obrażona („Bobek jest niedobry, zabrał moją czekoladkę, a ja przecież nie chciałam, żeby ją zabrał!”, z żalem i łezką w oku spogląda na jagodową czekoladkę, którą unosi w dłoniach mały podstępny chochlik…)







Zawartość:16 czekoladek (8 truskawkowych, 7 jagodowych, 1 Bobek), kostka pop-o-matic, zasady gry.
3-7
2-4
25+



Komentarze

  1. Piękny blog ... a trafiłam przypadkiem. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za słowa do prywatnej kolekcji...